Wskazówki, jak stworzyć w domu kącik biurowy

Będziesz mieć więcej czasu, aby skupić się na zadaniach, które są naprawdę ważne, jeśli będziesz mieć w domu kącik przeznaczony wyłącznie do pracy. Nie ma znaczenia, czy jesteś freelancerem, przedsiębiorcą prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą czy małą firmą zatrudniającą zaledwie kilku pracowników - każdy może odnieść korzyści z posiadania biura narożnego. Posiadając gabinet narożny, zyskujesz swobodę wykonywania pracy w sposób, który jest dla Ciebie najbardziej odpowiedni.

Jeśli chcesz odtworzyć przestrzeń biurową, jaką miałeś w starej pracy, oto 7 wskazówek, jak stworzyć kącik biurowy w domu:

Zdecyduj, gdzie umieścić swój gabinet narożny

Najlepszym miejscem na ustawienie nowego biura narożnego w domu jest pokój, z którego regularnie korzystasz. Jeśli rzadko korzystasz z wolnego pokoju, prawdopodobnie lepiej będzie ustawić swoje stanowisko pracy w wolnej sypialni. Wybierz miejsce o trwałej, łatwej do czyszczenia powierzchni. Unikaj drewnianych lub dywanowych podłóg, które są trudniejsze do utrzymania w czystości i mogą być siedliskiem alergenów. Poszukaj ściany, którą można łatwo pomalować (lub tapetować, jeśli chcesz uzyskać bardziej niestandardowy wygląd). Upewnij się, że na ścianach jest wystarczająco dużo miejsca na powieszenie segregatorów, plakatów i innych dekoracji. Idealna przestrzeń powinna być wystarczająco duża, aby pomieścić biurko, krzesło, kredens lub szafkę na dokumenty, laptop i system archiwizacji.

Ustal jasne granice

Jeśli Twoje domowe biuro znajduje się w wolnej sypialni bez drzwi, powinieneś wyznaczyć wyraźne granice między czasem pracy i czasem wolnym. Pomoże to uniknąć tego, co psychologowie nazywają "strefą bezosobową", która może powstać w biurze. "Typowy pracownik biurowy spędza trzy czwarte dnia w strefie, która zazwyczaj nie jest jego własną strefą. Strefa ta jest bezosobowa, ponieważ dotyczy czynności, a nie ludzi, i jest anonimowa, ponieważ pracownik nie jest rozpoznawany jako osoba" - mówi Daniel H. Kelly, profesor psychologii na Uniwersytecie Amerykańskim, który dogłębnie zbadał strefę bezosobową. W strefie bezosobowej zacierają się granice osobiste, a pracownicy czują, że nie są w stanie uciec od wymagań pracy.

Zorganizuj efektywne miejsce pracy

Profesjonalna przestrzeń powinna odzwierciedlać sposób, w jaki pracujesz. Oznacza to, że twoje miejsce pracy powinno odzwierciedlać preferowany przez ciebie styl pracy. Na przykład, jeśli priorytetem jest dla Ciebie wydajność, możesz preferować miejsce pracy, które jest zorganizowane w taki sposób, aby zmaksymalizować przestrzeń przy minimalnym wysiłku. Na przykład, możesz preferować miejsce pracy, które jest uporządkowane na biurku, gdzie wszystkie niezbędne dokumenty, długopisy i inne materiały biurowe są uporządkowane i łatwe do znalezienia. Jeśli wolisz poświęcać więcej czasu na wykonywanie zadań, być może wolisz, aby w Twoim miejscu pracy panował bałagan - stosy papierów, niezorganizowane stosy długopisów i zabłąkane papiery, które wystarczy zamieść.

Autor